به گزارش سایت نود، اولین بازی خاص لیورپول و چلسی در بازی برگشت فصل 2005-2004 لیگ قهرمانان اروپا شکل گرفت؛ جایی که لیورپول با ضربه لوئیس گارسیا که البته از خط دروازه رد نشد، یک بر صفر چلسی میهمان را برد و راهی فینال استانبول شد. مورینیو در پایان بازی از اصطلاح «گل ارواح» در توصیف ضربه گارسیا استفاده کرد و البته برای لیورپول در بازی نهایی آرزوی موفقیت کرد.

ادامه کشمکش اروپایی

یک فصل بعد 2 تیم، 2 تساوی بدون گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان رقم زدند. در ادامه لیورپول در بازی نهایی جام اتحادیه انگلیس مغلوب مورینیو و تیمش شد و آقای خاص پس از گل لمپارد سمت هواداران تیم قرمزپوش رفت و به آن‌ها فرمان سکوت داد. این، سرآغاز دشمنی ژوزه با تیمی بود که گفته می‌شد در کودکی دوستش داشت. 2 تیم در نیمه‌نهایی فصل 2007-2006 لیگ قهرمانان به میدان رفتند و این بار هم لیورپول در بازی برگشت یک بر صفر پیروز شد و با توجه به شکست مشابه در بازی رفت با برتری در ضربات پنالتی به فینال رسید. صحنه تاریخی بازی، نشستن چهارزانو بنیتس در هنگام نواخته شدن پنالتی سرنوشت‌ساز لیورپول آن هم به درخواست هوادار پشت سرش بود! گویا آن هوادار به خاطر ایستاده بودن بنیتس نمی‌توانست بازی را ببیند و به همین دلیل از رافا خواست بنشیند!

انتقام چلسی

نوبت انتقام چلسی هم فرا رسید. تیم لندنی طلسم شکست و در مجموع 2 بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی فصل 2008-2007 لیگ قهرمانان، لیورپول را برد. پس از اینکه ریسه لیورپولی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی رفت با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازهتیم خودش را به زیباییگشود و تساوی یک بریک را رقم زد در شب بازی خانگی دور برگشت، لمپارد چند روزبعد از فوت مادرش با گلزنی از روی نقطه پنالتی اولین صعود چلسی به فینال این جام را رقم زد. برای بی‌حساب شدن، یک پیروزی دیگر برای چلسی لازم بود؛ آنچه در فصل 2009-2008 رقم خورد. چلسی با درخشش ایوانوویچ بازی رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی را در زمین لیورپول 3 بریک برد و در یکی از بهترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، جدال دور برگشت با تساوی 4 بر 4 پایان یافت و چلسی به نیمه‌نهایی رسید. 10 بازی اروپایی، 2 برد برای لیورپول، 3 برد برای چلسی و 5 تساوی. نبرد کلاسیک انگلیسی از این تکراری‌تر سراغ دارید؟

1977