به گزارش وبسایت نود، تمام اتفاقات بازی صنعت نفت آبادان و پیکان تهران به یک سنگ ختم خواهد شد. سنگی که پرتاب شد، سنگی که کمک داور را مجروح کرد و سنگی که بازی را نیمه‌تمام گذاشت. سنگی که پرتاب شدنش سرنوشت یک بازی و حتی لیگ را تحت تاثیر قرار داد اما تاثیری در سرنوشت امتیازی صنعت نفت آبادان ندارد. قبل از این سنگ صنعت نفت باخته بود و حالا بعد از این سنگ هم باخته است. با جرایم جدیدی که در کمیته انضباطی برای‌شان تعیین خواهد شد.

در چه صورتی می‌توانست سرنوشت صنعت نفت تفاوت کند؟ داور بازی از سه صحنه مشکوک بازی به همین راحتی و با چشمان کاملا بسته رد نمی‌شد. فقط همین یک اتفاق بود که هم می‌توانست سرنوشت بازی را عوض کند و هم شاید سرنوشت صنعت نفت آبادان را. این اتفاق مهم اما حالا زیر حاشیه‌ها و اخبار و زشتی‌ها و جنجال‌های یک سنگ گم شده و به دست فراموشی سپرده خواهد شد. حرکت زشت تماشاگران آبادانی، نمونه‌ای از خشونت وحشتناک ورزشگاه‌های ایران بود و اشتباهات بنیادی‌فر، نمونه‌ای از اشتباهات داوری که گاهی اوقات دیگر «جزئی» از بازی نیستند و سرنوشت آن را تغییر می‌دهند.

این اولین صحنه مشکوک بازی است. جایی که فردین عابدینی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار دارد. بازیکن پیکان از پشت به او نزدیک می‌شود و او را نقش بر زمین می‌کند. بازیکنی که در آستانه گل زدن توسط بازیکن دیگری از پشت به زمین می‌افتد اما داور، برای پنالتی متقاعد نشد. در این لحظه بازی با یک گل به نفع پیکان دنبال می‌شد.

دومین صحنه مشکوک بازی در دقیقه 59 رخ می‌دهد. در حالی که توپ در اختیار بازیکنان صنعت نفت است، مدافع پیکان، جاسم کرار را سرنگون می‌کند و موعود بنیادی‌فر تنها چند قدم با صحنه فاصله دارد و کمک داور او هم به صحنه اشراف دارد. در این لحظه بازی یک بر یک مساوی است.

این صحنه لحظاتی قبل از جنجال بزرگ و پرتاب سنگ اتفاق افتاد. در تصاویر تلویزیونی مشخص نیست که اعتقاد آبادانی‌ها به برخورد توپ با دست مدافع پیکان درست بوده است یا نه. توپ به دست او برخورد کرده و آیا پنالتی محسوب می‌شده یا نه. اتفاقی که به واسطه نزدیکی داور به صحنه و حضور کمک داور باید به تشخیص آنها اعتماد کرد.

در نهایت 4 دقیقه بعد از این صحنه و در یک خطای پرتاب اوت، اتفاقی که نباید میفتد و آن سنگ سرنوشت‌ساز وارد زمین می‌شود. سنگی که نقشش در تعیین سرنوشت بازی به اندازه داور وسط بوده است اما حاشیه‌ها و سروصدایش احتمالا مدت‌ها برای آبادانی‌ها دردسر درست می‌کند. تفاوت بزرگ این است که آن سنگ می‌توانست جان و زندگی کسی را بگیرد اما داور نه.